Contents
Perfecte advertentie maken
De perfecte advertentie maken is niet zo moeilijk. Het kost alleen wat meer tijd. Maar goed, al het goede kost tijd! Ondanks dat levert het veel meer op, zoals meer bezoekers, snelle verkoop en uiteindelijk een betere prijs.
Hoe ziet een perfecte advertentie er dan uit? In deze blog vind je de simpele verschillen tussen een goede en een slechte advertentie. Zodat jij kunt kiezen of je snel klaar wilt zijn met adverteren. Of dat je snel je auto wil verkopen. Uiteindelijk is de tweede optie natuurlijk het doel. Dan wil je daar toch wat tijd aan besteden. Het levert tenslotte ook meer geld op!
Veel gemaakte fouten bij het adverteren van je auto.
- Vluchtige foto’s in slechte kwaliteit.
- Korte omschrijving die veel vragen oproept. Gevolg: veel telefoontjes en mailtjes zonder resultaat.
- Te weinig foto’s
- Geen onderhoud history
Terwijl je denkt dat je snel klaar bent met je advertentie. Ben je vervolgens een keer zo lang bezig met informatie verstrekken via telefoon en mail. Terwijl je op je werk zit word je gebeld over informatie die je op dat moment niet hebt. Hierdoor moet je er later weer op terug komen. Terwijl de geïnteresseerde rustig verder zoekt. Gemiste kansen dus!
Voorbeelden van een perfecte advertentie.
- strakke goed verzorgde foto’s zie onderstaande foto’s als voorbeeld.
Geef een volledige omschrijving van je auto. denk daarbij aan onderstaande punten.
- Maak een duidelijke titel met daarin het Merk, model, motortype, Pk’s, uitvoering en eventuele speciale opties.
- Kleur
- kilometerstand
- bouwjaar
- datum eerste registratie
- apk vervaldatum
- vermogen
- brandstof Benzine/Diesel/LPG/Hybride/Elektrisch
- Gemiddeld verbruik
- Transmissie handgeschakeld/automaat
- hoeveel versnellingen
- energielabel
- aantal officiële zitplaatsen
- wielbasis
- Massa rijklaar gewicht
- Laadvermogen
- Trekvermogen
- Motorrijtuigen belasting
- Eventuele fabrieksgarantie of andere garantievormen van toepassing.
- Opties en accessoires. (begin met de meest belangrijke opties) Denk aan opties interieur, opties exterieur, Infotainment opties, Veiligheid, Overige
Meer vertrouwen wekken doe je zo!
- Zet een link naar je Facebookpagina of Linked-in account op de advertentie. Zodat je bezoekers weten wie je bent.
- Maak een Vlog waarin jij jezelf voorstelt en daarna de auto presenteert. Hierdoor weten mensen zeker dat ze goed zitten!
- Beantwoord je mails door middel van een video bericht en bedankt de geïnteresseerde voor de getoonde interesse.
Wil jij zonder gezeur aan de deur je auto verkopen. Gebruik dan een paar van deze tips en verkoop je auto via onderstaande link.